i'm the problem, not you

Jag är ett mysterium för mig själv, ett riktigt stort mysterium!
Jag kan inte prata med folk om känslor men ändå så vill jag få ut dom.
Jag vet inte vem jag är men trots det så kallar jag mig ikaa.
Jag vill få bra betyg men trots det så pluggar jag inte.
Jag säger att jag finns där men när det väl gäller vet jag inte vad jag ska göra.
Några få dåliga exempel på vad som får mig att bli den Ikaa jag egentligen inte vill vara.

Hur vill jag var då? här kommer några exempel;
Jag vill vara hon som alla litar på och inte hon som alla tar förgivet.
Jag vill var hon men en oseriös personlighet,
men samtidigt hon som finns där när det väl gäller med ett seriöst sätt.
Jag vill vara hon som får alla att skratta, även i dom värsta lägena.
Jag vill vara hon som folk pratar med inte hon som dom pratar om.
Jag vill vara hon som faktiskt hjälper sina kompisar, inte skiter i dom.
Jag vill vara hon som folk bryr sig om och ser up till.

Detta är lite av vad jag vill vara men det finns massa mer så ni ser ju att jag har en hel del att jobba på. Och nu var det bestämt, jag ska bli den Ikaa som folk tycker om, vad säg om den Ikaa jag var innan? den gammla som sprang runt och hade ett äkta leende på läpparna hela tiden och levde för sina kompisar? Hon kanske jag borde bli igen, hon som jag var i somras. Den kör vi på, så nu gäller förändrigar för att jag ska bli en jag är stolt över och som mina kompisar faktiskt kan prata med om det skulle vara något. 

Over and out /Erika Johansson

Kommentarer
Postat av: fotbollsfannie

Erika, du behöver int eförändras. För du är bäst. Så är det bara pajjas. ily!

2009-01-22 @ 22:52:37
Postat av: ikaa

Nej Pajjas, du är bäst! Jag älskar dig! <3

2009-01-22 @ 22:57:41
URL: http://thousandmilestogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0