Fotboll för mig

är ren jävla lycka! Det är en sån sjukt kul sport och jag fattar inte hur folk inte kan tycka att det är kul. Jag ska väl inte säga så mycket för innan jag började spela så var de det värsta jag visste. Alla mina kompisar snackade hela tiden om det och jag kunde verkligen inte förstå vad dom såg som var roligt i att sparka på en boll och springa som en idiot. Men jag kan inte tacka Teddan (min förra bästakompis i munkedal) nog för att hon fick mig att börja spela. Ett halv år tog det för hennes att få med mig på min första träning. Då var jag en liten flicka på nästan sex år och jag kunde varken passa och jag visste knappt vad en målvakt var för något. Nu, snart tio år senare så håller jag fortfarande på med min älskade sport och ärligt talat så vet jag inte vad jag skulle gjort utan fotbollen. När jag är ledsen, arg, förvirrad vad som helst så går jag ut och spelar och det känns som om att jag får kontroll på mitt liv och det enda jag känner är glädje. Just i det ögonblicket, när jag har en boll vid mina fötter känner jag riktig lycka! Jag har fått så många vänner genom fotbollen, alla mina pajjasar träffade jag genom fotbollen och dom värderar jag högt, dom är underbara! Fotboll är det bästa jag vet och även om jag inte är den bästa på det så skulle jag inte byta bort det mot något för fotbollen är mitt liv! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

satsa på fotbollen för du är bra på det du gör!

2009-01-04 @ 00:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0